Site Loader

Chatboty to jedno z najnowszych rozwiązań technologicznych, na które chętnie decydują się zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa. Zastanawiasz się dlaczego? W tym artykule znajdziesz odpowiedź!

Jakie jest zadanie chatbotów?

Chatbot to narzędzie, którego celem jest usprawnienie komunikacji, ale również zwiększenie zainteresowania i wzbudzenie zaangażowania użytkowników w stosunku do marki. Działania te w dłuższej perspektywie przekładają się większe zadowolenie klientów, lepszą rozpoznawalność i pozytywne skojarzenia z marką. To wszystko jest jak najbardziej możliwe pod warunkiem, że chatbot będzie przemyślany i rzeczywiście będzie pomagał innym w różnych zadaniach. Stworzenie dobrego chatbota jest czasochłonnym procesem i często wymaga zaangażowania kilku, a nawet kilkunastu osób pracujących w firmie.

Dlaczego duże marki decydują się na chatbota?

Jak już wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, chatbot może mieć różne role, ale każda z nich sprowadza się do polepszenia jakości obsługi klienta, zwiększenia zadowolenia pracowników oraz poprawy wyników finansowych. Chatbot jest więc inwestycją, a to na ile się zwróci zależy wyłącznie od jej twórców. Zanim zdecydujesz się pójść śladami popularnych brandów i będziesz chciał uruchomić chatbota na swojej własnej stronie internetowej lub na koncie w mediach społecznościowych, warto abyś bliżej przyjrzał się możliwościom oferowanym przez narzędzia do tworzenia chatbota.

Możliwości chatbota

Narzędzia do tworzenia chatbotów są często bardzo rozbudowane i oferują wiele opcji, którym warto się przyjrzeć. Na początek zwróć uwagę na podstawowy moduł automatycznych odpowiedzi. Analizując najczęściej zadawane pytania, które klienci zadają Twojej marce – w przypadku sklepu internetowego są to sposoby zamawiania czy reklamacji – możesz stworzyć opcję automatycznych odpowiedzi. Jedyne co będziesz musiał przemyśleć to możliwe zmienne oraz sposoby, w jaki klienci pytają o daną rzecz. W ten sposób utworzysz interaktywny poradnik, który będzie sprawnie udzielał odpowiedzi. To co zyskasz, to zadowoleni klienci – z szybkiej odpowiedzi oraz pracownicy – z braku konieczności odpowiadania na to samo pytanie po raz kolejny. Kolejną ciekawą opcją są konkursy, które możesz organizować na portalach społecznościowych. Dzięki temu, że poprowadzisz je przez chatbota, zdobędziesz bazę osób, do których będziesz mógł wrócić z ciekawą informacją, na przykład z aktualną zniżką. Chatbot więc może pełnić rolę newslettera, co więcej znacznie lepiej sprawdza się tej roli niż standardowy mailing, ponieważ otwieralność wiadomości od chatbota jest na poziomie 99%. Newsletter nigdy nie przyniesie Ci takich wyników, dlatego już teraz zastanów się, czy nie warto zdecydować się na nowoczesne rozwiązanie jakim są chatboty.

W jakiej branży i dla kogo chatboty sprawdzają się najlepiej?

Chatboty sprawdzają się niemal w każdej branży – od bankowej, przez e-commerce i branżę usługową. Wszędzie tam, gdzie jest dużo odbiorców i potencjalnych zainteresowanych, chatbot będzie spełniał swoją rolę. Jeśli dodatkowo Twoją grupą docelową są młodzi ludzie, to tym bardziej powinieneś rozważyć tą opcję, dzięki której będziesz mógł zatrzymać ich uwagę na dłużej, co w obecnym pędzie nie jest prostym zadaniem.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *