Firmy w Szwecji muszą spełniać określone wymogi prawne, aby móc zatrudniać pracowników. Jak ustalane są te wymagania? Gdzie można znaleźć pomoc? Pomocny okaże się artykuł napisany we współpracy z soltier.se/koszt-
Przed zatrudnieniem osób w Szwecji, co warto wiedzieć?
Pracodawcy w Szwecji powinni znać prawo dotyczące praktyk zatrudnienia w tym kraju, zanim zaoferują jakikolwiek rodzaj zatrudnienia. Przepisy mówią, że pracodawcy mogą zatrudniać pracowników na podstawie umowy stałej lub umowy na okres próbny. Kontrakty nie mogą przekraczać sześciu miesięcy.
W Szwecji standardowy tydzień pracy wynosi 40 godzin tygodniowo. Czasami może być on wydłużony dzięki odpowiednim przerwom między godzinami pracy. Pracodawca jest zobowiązany do płacenia podatków i składek ubezpieczeniowych za pracowników.
Płatny urlop, zwolnienie lekarskie, urlop macierzyński, urlop ojcowski i urlop wychowawczy są przewidziane prawem i pracownicy mają do nich prawo. Ponadto pracodawcy często zapewniają pracownikom dodatkowe świadczenia.
Koszty zatrudnienia pracownika w Szwecji
Szwedzka firma zatrudniająca pracowników płaci za ich rekrutację, szkolenia i pensje. Składka ubezpieczeniowa wynosi 31,42 procent wynagrodzenia brutto. Podatki są podzielone między podatek krajowy – 20 procent i podatek lokalny – 32 procent. Pracownicy o niższych zarobkach płacą tylko lokalną stawkę. Dla nierezydentów podatek wynosi 25 procent.
EOR, a zatrudnianie pracowników
Szwecja jest jednym z najbardziej konkurencyjnych krajów w Europie, a jakość jej siły roboczej jest bardzo wysoka, więc firmy mają wiele alternatyw przy poszukiwaniu pracowników. Outsourcing procedur zatrudnienia jest jednym ze sposobów na obniżenie kosztów i zarządzanie ryzykiem. Szwedzkie usługi EOR pomagają firmom zaplanować wejście na rynki zagraniczne, uprościć procedury i zmniejszyć ryzyko biznesowe.